OBIECTIVE PRINCIPALE
- Destinațiile de ecoturism vor avea echipe de management funcționale, recunoscute de partenerii locali, județeni și regionali și vor genera un brand de destinație ce va fi asumat de rețeaua locală de servicii și UAT-uri.
- Creșterea indicatorilor de performanță turistică ai destinațiilor (grad de ocupare, durată de sejur, sezonalitate scăzută), prin atragerea segmentelor potrivite de turiști pe tot parcursul anului
- Recunoașterea AER și a rețelei de destinații de către mediul guvernamental și întreaga industrie turistică ca un interlocutor profesionist, reprezentativ pentru întreg sectorul de ecoturism și întreprinderile mici și mijlocii în turism din România.
DETALII
Durata de implementare: 1 august 2023 – 31 iulie 2027
Bugetul total al proiectului: 380.000 USD
Sursa de finanțare: Fundația pentru Parteneriat și Romanian-American Foundation (RAF)
Responsabil: Andrei Blumer
ACTIVITĂȚI
- Monitorizare continuă a progresului rețelei de ecoturism, pe baza Trello, discuți Skype și întâlniri față-în-față;
- Realizarea de întâlniri în format fizic și online cu echipa de management a fiecărei destinații și stakeholderii, cel puțin odată pe an;
- Organizarea unei întâlniri anuale cu toate destinațiile pentru schimb de experiență și planificarea activităților comune;
- Asistență în consolidarea relațiilor cu partenerii locali, județeni și regionali (cât și în poziționarea echipei de management și a organizației în cadrul structurilor de tip OMD ce se vor constitui la nivel local, județean și regional);
- Sprijinirea asumării brandului pe plan local de către membrii parteneriatului local;
- Coordonarea procesului de evaluare a serviciilor turistice conform sistemului de certificare Eco-România;
- Creșterea notorietății rețelei de destinații de ecoturism și a inițiativei Descoperă Eco-România în rândul publicului român;
- Actualizarea, mentenanța și optimizarea platformei eco-romania.ro pe baza informațiilor primite de la UMD-uri și în baza recomandărilor specialistului SEO;
- Monitorizare turistică și asistență de marketing;
- Participarea la târguri și evenimente de promovare pe plan național și internațional;
- Consolidarea relației cu autoritățile naționale pentru continuarea demersului de susținere a destinațiilor de ecoturism;
- Creșterea notorietății brandului Descoperă Eco-România și a rețelei de destinații în rândul asociațiilor naționale de turism.